Owner Post Them Follow Dash



Purple-licious
Cik Niaaa
Cik Niaaa

Bonjour!


Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words

Tagboard

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back.
[FORM CODE. WIDTH 175 HEIGHT 86]


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

P.E.R.A.S.A.A.N


Assalammualaikum dan selamat petang :)
Di petang yang cerah ini tetiba rasa nak mengupdate .. mungkin sebab terlampau bosan mungkin....

PERASAAN ?
semua manusia yang mempunyai hati mesti ada perasaan .. kan ?
Tapi tak semua perasaan yang kita rasa tu menyenangkan hati serta jiwa kita ..
Kadang-kadang kita mesti terfikir kenapa dan mengapaa
perasaan yang kita alami tu hadir samaada secara langsung magupun tidak ..
Jujur aku cakap .. sebagai seorang yang berjiwa , berhati lembut ..
aku sendiri tak paham dengan perasaan aku ...
maksud aku perasaan yang memilukan , menyakitkan ...
senang cerita benda yang menyeksakan hati serta perasaan kita la ..

Sebenarnya .. aku hanya yakin dengan diri sendiri jika benda tu berkenaan dengan perasaan sayang , cinta *acehwahhh* .. #Sigh mungkin sebab jenis aku susah sayang n susah nak lepaskan pergi  :') aku rasa bagus kot kalau susah sayang nie .. haha mahal sikit hati kita en ? 
untung betul sapa dapat hati aku .. kahkah perasan sekejap .. 

Okey back on the topik ...
why kita selalu ragu ragu dengan perasaan kita sendiri ?
Pendapat aku ah ? mungkin sebab kita tak yakin dengan diri kita ...
well semua tu kita akan rasa ...
Tak yakin , waswas ... haha benda nie bagus jugak sebenarnya .. ya la .. sebab dia buat kita lebih berhati hati ...
cuba engkau bayangkan .. 
kau terlebih yakin then benda tu sebenarnya mendatangkan masalah pada diri kau .
so no point right ?
bayangkann kalau kau waswas , ragu-ragu
aku rasa mesti kau akan lebih berjaga -jaga kan ?
that is the point ..


Kita en dah dewasa ,. aku rasa semua mampu berfikiir dengan baik ..
sebab zaman sekarang nie semua cerdik-cerdik belaka ...haha 
sebab tu laa ada ayat yang suruh kita berhati-hati .. ayatnya ialah
"Hati-Hati Dengan HATI"
kan ? dari sini kita nampak dalam apa hal sekali pun
HATI kita tu la yang penting ..
Di HATI laa munculnya NIAT
Di HATI la munculnya SAYANG
Di HATI laa munculnya CINTA
Di HATI la munculnya BENCI
Di HATI laa munculnya DENDAM
Di HATI la muncul SEGALA-GALANYA
ketika ini laaa
Akal serta Minda kita yang waras akan memainkan peranannya ..
Percayalah makin  meningkat usia kita ..
makin banyak kita bermain dengan perasaan ..
tipu ah kalau tak penat bermain dengan perasaan nie ..
tapi setiap apa yang berlaku ada hikmahnya ..
kita rasa penat .. tapi sebenarnya dari penat tu laa kita dapat pengajaran yang baru untuk mematangkan diri kita..
Sebab tu dalam sesuatu perkara yang NEGATIF itu sebenarnya tersirat perkara yang POSITIF.


Apa-apa pun kita perlu berfikir dengan baik 
bukan hanya untuk masa yang terdekat tapi dalam masa panjang .. 
Walaupun hidup kita nie sementara ..
yang sementara tu laa yang sepatutnya kita manfaatkan dengan sebaiknya ..

Kita doa-doakan yang terbaik jee untuk diri kita ..
Allah tu maha Pemurah,Penyayang,Mendengar ...
Allah tu Adil ..
kalau harinie kita rasa susah .. tak selamanya kita akan susah ..
meminta pada Allah itu lebih baik dari meminta pada orang ..
yang penting peliharalah HATI kita ..
InShaaAllah segalanya akan berjalan dengan lancar .. :)